Alla inlägg under december 2008

Av Linda - 24 december 2008 00:57

Nu är det julafton & jag känner att det pirrar lite extra i magen. Men inte mycket om man tänker på vad det brukar göra.


Det är ju idag som hela tjocka släkten är samlad, i ett mysigt litet hus med många ljuskällor & en fin gran. Alla tränger ner sig i soffan klockan tre för att se på Kalle Anka. Efter det så äter man god mat med köttbullar, prinskorv, potatis, julskinka & massa annat.

Tomten kommer med julklappar, man river upp papperet som ivriga små barn. Även om man inte får det man önskat sig så är det ändå en sån fin stämning i hela huset, man delar glädjen med varandra.

På julen känner man en så stor värme trots att det är december månad & snön ligger tjock.

 

Varför längtar man så mycket?

allt detta varar ju bara i en enda dag..

Av Linda - 23 december 2008 13:32

Vi har gjort godis idag.


Cornflakes crisps;

http://recept.nu/1.274773/leila_lindholm/efterratter_godis/agg_mejeri/leilas_cornflakes_crisps


Rocky road;

http://recept.nu/1.126537/leila_lindholm/efterratter_godis/leilas_rocky_road


vi får väl se om det smakar gott! många goda ingredienser fanns då med.

SÖTT SOM FAN KAN JAG TRO..

Av Linda - 23 december 2008 01:46

om du kunde se dig själv genom mina ögon

skulle du få se den person som är

bland det bästa jag har.

någon som jag hatar & älskar på samma gång...


Av Linda - 22 december 2008 16:01

Vid ungefär 18.00 igår kom Simone & Dennis till mig. Vi skulle möta upp Jonas & sen gå till Malåkiosen för sen gratta Josefin. Det tog inte så lång strund för oss att bestämma att jag & Jonas skulle åka med tillbaka till Kriberg & sova på Lyktan. Det var trevligt, jag var glad & jag pratade non stop & undra vad det berodde på? Ingen vet & ingen får veta punktttt.

Vår "klubb" sprack. Jag kunde ha klarat det, men shit happends and life goes on.


 


ett enda litet snesteg...

Av Linda - 21 december 2008 13:03

Josefin honey fyller 16 år idag, grattttis <3


Det blir väl att träffa henne, säga grattis & så.

Sen måste jag städa mitt rum, det ser ut som att jag inte har gjort det sen förra jul eller något. Hemska tanke.

Nu väntar duschen sen så måste jag lägga i en växel om jag ska hinna allt som jag har planerat.



Av Linda - 20 december 2008 00:51

Kvällen spenderades med några söta personer, vi var på hockey & efter det så umgicks vi ett tag. Jag tror jag var hemma vid 23.00 då jag kokade mig nudlar. Jag kan inte klaga på något idag, den har varit helt utan grubblingar & tårar.


För övrigt så är alla i min familj sjuka som kanske resten av sverige också är?

Mor & syster ligger på soffan & sover med feber, snorrinnande näsor & hosta. Likaså min pappa håller på att bli sjuk.

Är det bara jag som har klarat mig från den värsta förkylningen? Utan att ljuga så dricker jag citron & knarkar vitamintabletter. Jag vägrar att ligga i 40 graders feber på lovet & för att inte tala om på julafton! Det är om fyra dagar & jag längtar inte så mycket helt ärligt. Har ju fan inte ens julstämning!



Rut skickade några bilder till mig från när vi åt middag för ett tag sen.

here are they:


Jag

Simone

Stephanie & Marie

Jag & Elin

Michelle & Natali

Rut

Av Linda - 19 december 2008 15:03

Julfesten var ganska okej, inget speciellet egentligen bara att man fick träffa massa folk. & så är det ju lov nu, in my heart kan jag lova!

Dock så var jag lite ledsen, eller lite & lite..

Några började prata & så kunde jag inte hålla tillbaka tårarna, jag orkade inte helt enkelt. Jag bryter bara ihop så där helt plötsligt ofta nu faktiskt. Det känns som att jag är fylld med känslor & kan tillslut inte hålla tillbaka & då kommer dom där förbannade tårarna jag är så jävla less på.



Fuckin' crybaby.





Av Linda - 17 december 2008 15:47


dagen var slapppppppppast ever.

Ändå pritty nöjd över betygen, kunde inte ens tro att jag skulle ha hälften så bra. Jag har inte  satsat!



Ska färga håret på en snygging nu!



Ovido - Quiz & Flashcards