Alla inlägg under juli 2008

Av Linda - 29 juli 2008 11:04

Lilla har förstoppning, veterinären sa att vi skulle köpa Parrafinolja men det fanns inte på Apoteket i Malå så vi tog Microlax. Gav henne det & hon skrek som en tok! Kan ha berott på att vi var tvungna att trycka in en grej i röven på henne & trycka ut någon salva. Hon har inte kunnat bajsa än & det var kanske 10.15 vi gav henne det, det ska ta upp till 15 minuter innan det börjar verka. Hon har försökt sen klockan 9, låter som en säl när hon tar i & spyr vitt skum. Analen är uttöjd & står ut typ en centimeter. Vi duschade henne där bak & vi lyckades få ut 2 små klumpar. Men det finns kvar fast hon kan inte få ut det. Vi ska ringa till Djurkliniken i Öjebyn klockan ett för dom i Lycksele är utlänningar & man fattar fan inte vad dom säger. Nu ligger hon & skakar brevid mig, hon orkar inte mer.


Hur ska detta sluta?


Min älskade lilla vän.



Av Linda - 29 juli 2008 01:17

Jag har solat som en galning dom dagar det har varit fint väder. Jag tänker inte komma till skolan blek som en annan albino, & som ni kan se har min albinokropp fått lite färg trots allt! Men jag är långt från klar. Det var Motorveckan i Lycksele & jag var inte ens & tittade på bilutställningen. Snyggt Linda, snyggt.. Men jag solade den dagen, mina kusiner & min syster joinade mig. Tänker inte ha på mig något annat än bikini nu dom dagar solen lyser (= hela veckan typ?). Det är ett som är säkert!


Vars går tåget nästa gång?

1. Ö-vik, det fanns inga stugor lediga där vi skulle vara så nej!

2. Byske?

3. Piteå?

Jag har ingen aning om var vi ska. Mamma & pappa har bara 2 semesterveckor kvar nu så man vet ju aldrig, det kanske bara blir att vara hemma.


Jag är lässugen! brukar inte vara det ofta men jag ska be mamma köpa några böcker till mig på adlibris.se. Då kan jag ligga där på min solstol med en bok.

Toppen! Jag funderar på Privat av Carolina Gynning & Alex Schulman. Har redan läst Ego Girl av Carolina & den var ganska bra faktiskt. Den andra är Den nakna sanningen av Linda Rosing, ingen aning om den är bra men det lär vi ju se i så fall. Jag älskar att läsa självbiografier! Det ska bli ett sant nöje att döda dig av Magdalena Graaf är verkligen läsvärd, kan jag lova alltså. Hur bra som helst!


        

Av Linda - 23 juli 2008 23:02

Nu efter ca. 5 timmar har jag äntligen färgat mitt hår! Yes, det känns riktigt bra faktiskt. Färgade svart hår & en tjock lila slinga som kommer fram under luggen & ner på sidan av huvudet, på vänster sida. Det är riktigt nice, men det dåliga är att det bara syns i dagsljus typ. Inne är det svårt att se det lila men det får duga. Det var tänkt att det bara skulle skimra som det gör nu, men det kunde ha fått vara lite mera. Egentligen så gjorde vi en ganska så tjock slinga i bakhåret på höger sida också men den syns fan inte ett dugg.

Anledningen till att det tog så lång tid var att vi först färgade svart, sen blonderade vi slingorna som skulle vara lila. Det var vi tvungna att göra två gånger för att dom vart typ orangea först. Sen färgade vi det lila & det blev ganska bra men vi ville att det skulle synas ännu mer så då färgade vi bara lite lila på det svarta, men det gav ingen större effect. Snarare tvärtom..

Hoppas att det inte tar lika lång tid nästa gång när jag ska färga utväxten, det kan det ju tyvärr göra men det får jag tåla! Som man brukar säga "om man ska vara fin, får man lida pin". Fast jag tror inte att min hårbotten mår så bra nu efter all blekningsmedel. Jag tror att jag nästan är skinnflådd för det är ju skitstarka grejer man håller på med! Min så kallade "frisör" Lisa som är min kusin klippte mig också. Eller ja, hon toppade mig & nu har jag ändå ganska kort hår. Det känns iallafall som det även fast hon inte ens tog en centimeter?! Jag är ganska knäpp, att märka en sån liten skillnad. Jag vill ha långt hår, men funderar ändå på att klippa en frisyr som Rihanna hade förut:



Fast inte riktigt så, jag ska inte ha så där lång lugg & håret där fram ska vara lika långt på båda sidorna. Om någon fattar? :)


Lägger in bild på my new color senare!

Av Linda - 20 juli 2008 01:00


Allt handlar om att man vågar vara sig själv!

En sak som jag älskar med att numera kunna vara mig själv är att man kan säga helt tvärt emot om någon frågar mig: Linda, alltså hennes tröja var inte snygg, eller fy fan vad konstig hon ser ut i håret. Om jag tycker att personens tröja var fin eller att håret inte alls såg konstigt ut så säger jag det rakt ut. Men det roligaste är att den som frågat alltid förväntar sig att jag ska tycka likadant. Antiktsutrycket som den ger ifrån sig vill man bara skratta åt & att inte tala om det där tysta gnyendet som tränger fram & bildar ett väl använt ord: okej...

Sen är det inget mer med det. Jag retar mig på folk som säger en sak & tycker en annan, men jag var likadan. Man måste få leka någon annan ett tag. Den där människan som egentligen är en helt unik person försöker att tolka någon annans svar. För om man inte själv tycker så, då kan det inte vara något mer än en tolkning? Men man måste försöka titta på sig själv i spegeln. Granska sig själv från topp till tå torka bort det tjocka lagret av smink & säga att jag duger, jag är fin.

Om du inte vill ha mig som jag är då är det inte mig du vill ha.


Av Linda - 18 juli 2008 17:45

Idag har jag & min kära mor bakat bullar!


Före


 Efter


Dom är skit goda!

Det gick faktiskt bra också, men en sak som inte var så bra. Det var mitt tålamod! När jag skulle kavla ut degen & det inte riktigt gick som jag hade tänkt det, med ett hål i mitten av degen & allt så började jag känna mig lite grinig. Sen när jag sa att det inte gick bra till mamma sa hon att det inte gjorde så mycket men jag blev inte nöjd med det svaret. Om jag ska baka bullar ska jag göra det ordentlig, sådeså! Det slutade med att mitt tålamod nådde botten & jag bara kastade skeden jag skulle he ut smörkrämen med sen gick jag på toaletten för att gråta en skvätt.

Jag har ingen aning om varför mitt tålamod inte går ihop med mig själv vissa dagar! Kanske kan det bero på att jag var trött & hungrig? Man kan hitta på massa olika anledningar, men jag brukar inte ge mig i första taget & det brukar oftast inte sluta med tårar.


Nu måste jag vara lite geekie igen & spela The golden compass på playstation 2. Vi har haft spelet sen i Tisdags & jag har nästan klarat ut hela! Får hoppas att jag spelar ut det idag, jag orkar inte mer egentligen!

Men ni vet hur det är med mig & mina så kallade "droger", Can´t stop.      

Av Linda - 18 juli 2008 01:29

Ikväll har jag & min mamma färgat ögonbrynen & ögonfransarna på varandra, & så har jag plockat lite av hennes ögonbryn. Sånt här gör mig uppriktigt sagt glad! Det är roligt när vi kan umgås mor & dotter emellan utan att bråka eller tjafsa. Tack!


Om du läser det här mamma ska du veta att sådana här småsaker betyder jättemycket för mig, jag älskar dig! <3


Av Linda - 17 juli 2008 20:09

Jag har kommit på mig själv med att inte vara inne på något annat än bloggar när jag sitter vid datorn & hoppas hela tiden på att dom har uppdaterat! Det är nog nyckeln till att bli en känd bloggare, att uppdatera ofta.

Kolla in de mest besökta privata bloggarna på:

www.bloggportalen.se/BlogPortal/view/TopLists?tl=1


Tänk på att när du skriver bloggarens namn i adressfältet slutar

det oftast på, se. T.ex Blondinbella.se, Stinalee.se & så vidare.

Om du inte är säker på bloggarens namn kan du alltid söka på google. 

ENJOY!


Av Linda - 16 juli 2008 21:55

Nu sitter jag här & tänker uppdatera! Dock tidigare än igår, men om man heter Linda & är en nattuggla så får det inte hjälpas med sena inlägg.


Jag har äntligen fått reda på hur

man lägger in Youtube-klipp i bloggen.

Jag testar & ser inget resultat!

Det var tydligen bara på blogga.se

man kunde görs så. Är det någon

som vet hur man gör på bloggagratis

så berätta för mig! Det är sådana

här tillfällen som gör mig irriterad

& jag känner att man kanske borde

ha valt en annan blogg..


Har faktiskt suttit &

läst den trejde mest besökta privata

bloggen, Linda Rosings nu ikväll.

Ganska roligt att se hur hennes liv

ser ut, man får en helt annan

uppfattning av henne så check it out.

www.hanky.se/lindarosing


Det blir nog Pite Havsbad imorgon

eller på Fredag, undra hur jag kommer

att klara mig utan internet?!

Slänger in en bild från Piteå 2007.


Ovido - Quiz & Flashcards