Alla inlägg under november 2008

Av Linda - 9 november 2008 18:03

Jag har blivit utmanad av juliial.blogg.se

Reglerna är följande:
* Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg. (check).
* Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.
* Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.
* Låt dem få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.

1. 
Jag har väldigt svårt för att "ta allt med en nya salt & sopa allt under mattan" jag är nog inte en sådan person, men jag försöker. & då kan jag passa på att säga att jag strävar efter att bli lite mer som Jonas, han är nog min förebild.


2. Jag måste säga att jag kommer mer överens med killar än tjejer. Jag har ingen speciell förklaring till det men dom är lättare att umgås med.

3. Det finns nog ingen som är så lik mig som Simone, vi har samma temprament & brukar förstå varandra ganska bra. Dock så har vi våra tråkiga stunder, men jag tror att vi alltid hittar tillbaka till varandra tillslut. 

4. När det gäller killar så tittar jag jämt på deras munnar, & händer! Det kan avgöra allt.


5. Jag har svårt för att sätta mig ner med läxan & slutföra uppgifterna, även på skolan. Det är alltid något annat som lockar mig. Om det inte är kompisarna så är det TV:n eller datorn.
 

6. Jag har ganska svårt för att bli kär, jag blir nog mer förälskad. Men det finns hopp, så ge inte upp.

7. Jag har ett överdrivet fult, högt skratt. Men jag jobbar på det.


Jag utmanar:

lisaliljestrom.blogg.se

underbarastte.blogg.se

rutmoren.bloggagratis.se

judithbeckjohansson.blogspot.com

Av Linda - 7 november 2008 00:05

Ikväll har det varit en seg kväll typ. Först kom Jonas min vän hit & sen for vi till Linnéa & såg Idol med henne & Natali. Alla var typ sjukt bra'a egentligen fast sämst var nog Johan denna gång, jag brukar gilla hans skarpa inte alltid  så rena röst & hans "kärringdanser", han är bara allmänt rolig. Men trots att han va dåligast enligt mig åkte Lars. Speciella, speciella & åter speciella Lars.. det sög ju faktiskt hårt för han förtjänade att få vara kvar.

Vi cyklade ner på byn & skulle söka allt folk. Det visade sig att dom va på Ishallen så vi sprang runt där på isen ett tag. Sen vid kanske 23.00 så for jag, Linnea & Natali hem för vi såg inget roligt i att stå där på byn & mögla.

Men man ska ha tråkigt för att kunna uppskatta de roliga stunderna!


Imorgon taggar vi hockey. A-laget mot (?) om jag inte är helt ute & cyklar.  

Jag ska tamme den ställa klockan på 10.00 för att inte "försova" mig & jag ska jag ta reda på vilken tid det börjar också.

Förra helgen vaknade jag av att Jonas ringde & sa:

- "eh, vars är du? matchen började klockan 12.00."

- "oj, jaha. vad är klockan nu då?"

- "typ halv ett..."

- "åh, det kunde du ju ha klämt tidigare.. jag sover."


Det vill jag helst undvika igen, tack!


Jag avslutar detta halvtråkiga inlägg med en bra låt, Howie Day - Collide.


puss



Av Linda - 6 november 2008 22:26

Som jag skrev i tidigare inlägg så gick jag, Michelle, Pernilla & Marie ut & gick efter innebandy träningen. Vi gick från mitt hus till sågen, mot ica & så svängde vi upp skolgatan igen. Det kanske är 4-5 kilometer (?) & det brukar ta ungefär.. ja i alla fall en timma! Med Pernilla i spetsen & mina ben bakom ryggen tog det max 45 minuer & jag tror inte att jag skojar. Hennes tempo var inget att leka med & hon sa hela tiden: Jag vill känna det i benen medan jag går!

Jo man tackar, du kommer att känna det när du har sovit inatt lilla gumman! Hoppas at du inte kan gå imorgon, hihi fniss. Som Michelle sa: VI ÄR INTE UTE & GÅR FÖR ATT DU SKA KÖRA GOKART!

för hon skulle tydligen träna ingör gokarten i sommar & ännu ett träningspass väntade henne hemma. Denna gång styrka om jag inte har fel.

 Men mig emot så gjorde det då inget att hon drog på lite på tempot, det är ganska bra faktiskt.

Spanska prov imorgon, nu är det bara att pallra sig i säng & läsa! Jag är inte peppad men vad kan man göra.. betyg innan jullovet, oh crap.


TAGGA SPINNING PÅ SÖNDAG DÅ?! ;) Pernilla, jag tror inte att du ska vara för självgod denna gång..


pusss

Av Linda - 6 november 2008 19:40

Jag & Michelle kom just hem till mig från bandyn & nu ska vi ringa till Marie & Pernilla för vi ska ut & gå! Mycket duktiga är vi ju såklart. Vi tog två mandariner var för att återhämta the power you know.


Jag skriver mera ikväll då vi har burnat lite fläsk.


puss

Av Linda - 6 november 2008 17:12

Det är innebandy klockan 18.00 Kanske är 3 gånger sedan jag var där! men jag har tappat suget. Eller har jag? förr såg jag bandy som typ det bästa som fanns.. & det är bra, det är jävligt bra! Dock så var jag tvungen att avboka spinningen jag tänkte fara på men den var också klockan sex så det sket sig. Nu väntar jag bara på att Michelle ska komma! sen ska vi fara.


Nu börjar jag faktiskt tänka på hur mycket jag saknar min Linnea Celinder.. de va så längesen vi träffades! Usch, & för att inte tala om avståndet mellan oss. Men jag ska prata med mamma & fråga om du kan komma snart & om det inte blir i helgen får det bli nästa. För nu är jag less på att längta!

DU SKA VETA ATT JAG ÄLSKAR DIG, <3 puss på min sköna.


pussss

Av Linda - 6 november 2008 16:15

Det var ändå tungt idag, men det är väl med tanke på gårdagens händelser som jag hällst inte vill gå in på. Jag vet inte om du är sur på mig? men jag försöker prata med dig & du ger mig typ dödblicken & stönar ur dig några få ord.. de är inte du liksom, inte den tjejen jag känner för hon snackar non stop. Fast det kan ju också vara så som en viss person sa; hon tror att du är sur på henne & du tror att hon är sur på dig! men hur ska jag veta?

DEN SOM VET KAN TA KONTAKT MED MIG SNARAST! för jag pallar inte mera.. & jag tänker inte ta på mig all skund själv! men visst är det skrattretande att en kille ska få komma mellan oss?


..föressten, tack för skadeglädjen!








" t h i n g s  t h a t  n o t  k i l l s  m e , c a n  o n l y  m a k e  m e  s t r o n g e r "


  



Av Linda - 4 november 2008 18:39

NU I EFTERHAND SÅ ÅNGRAR JAG ATT JAG INTE HÄRDADE UT  & GICK TILL SKOLAN IDAG! min kväll har sugit, suger & kommer suga..


jag borde sätta mig ner med matten, vi har matteprov på torsdag (?) & jag är inte klar med alla tal än.

- VARFÖR är det alltid så Linda?

- för att jag är för jävla lat men jag vet att jag borde & förtjänar mer än ett IG i matte..


när man verkligen försöker allt vad man kan i ett ämne men inte lyckas, då borde man ändå få hjälp! för jag vill ha bra betyg i matte men jag kan inte bättre & jag börjar bli less nu på att varenda gång vi ska få se resultaten på proven & Bertil sträcker fram bladet till mig säger han "det var på håret" eller något i den stilen.. I´M FUCKIN' TRYING!

& så har jag ju spanska omprov på fredag & jaa, jag skäms! men det är faktiskt inte så lätt när man vill vara en del i ett aktivt umgånge, träna som ett svin & samtidigt plugga för prov, läxor, glosförhör osv.

Igen lärare kan ju mena att man ska sluta leva bara för att lyckas i skolan?! sorgligt om så vore. Det sägs att det är lätt att höja sina betyg i nian så jag får väl satsa då men jag VILL fakiskt satsa nu men jag vet inte vad som är fel för jag har ingen motivation alls.. som min mamma sa här om sistens när vi pratade om skolan & jag sa att jag inte pallade angagera mig just då.

"jag trodde i alla fall att det skulle finnas en liten gnutta motivation i dig!" Det finns det, men jag är jävligt osäker på vad jag vill bli & det känns som att om jag ska tex gå barn & fritid & så kommer jag där med alla MVG´n det är jävla onödigt jobb.


Åh.. allt är åt helvete & det är tragiskt att man ska få ångest för skolan? tycker i alla fall jag..

mateboken väntar. SUCK


puss


Av Linda - 4 november 2008 15:01

jag ska försökra börja skriva igen.. fast jag vet inte om det kommer att funka.


Idag är jag sjuk... eller sjuk & sjuk jag hade jävligt ont i halsen när jag vaknade imorse & jag tror att det är bra att jag är hemma för att "vila" halsen. För att jag vet att jag inte kan hålla käften på skolan men själv sitter jag ju här för mig själv & sjunger.. Linda hur var det med dehär att vila halsen? ja det kan man ju fråga sig. hehe.

det enda jag hatar med att vara hemma från skolan & speciellt när man är sjuk är att mina föräldrar låter mig inte ens gå utanför dörren för dom tror att jag kan "utnyttja" att vara sjuk i så fall. Det är ändå ganska bra men fan vad tråkigt det blir på kvällen när man inte får göra något! men då säger jag såhär just live with it. Jag får i alla fall a opportunity att knarka halstabletter vilket inte är så dumt ändå! Så det enda som är roligt med att vara sjuk är att man får sova länge, äta godiga halstabletter & gå & småäta utan att någon klagar!


pussss


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards